Pierwotnie Reese Witherspoon odrzuciła rolę Anette, ale zmieniła zdanie za namową reżysera i Ryana.
Taksówka, która pod koniec filmu potrąciła Sebastiana zmienia numery Taxi oraz numery rejestracyjne.
W jednej z ostatnich scen, gdy Reese prowadzi samochód widać, że jedzie drogą przez jakieś pola. Kiedy ujęcie zmienia się - dziewczyna jedzie autostradą wśród zabudowań miejskich.
Prawo jazdy w taksówce, która potrąca Sebastiana zmienia miejsce w zależności od ujęć.
Na końcu filmu, kiedy Witherspoon jedzie samochodem, w lusterku auta widać kamerzystę.
Kiedy Ronald daje lekcję gry na instrumencie Cecile, mówi jej, by zagrała gamę G-dur. Dodaje przy tym "Pamiętaj, że trzecia nuta jest z krzyżykiem". W gamie G-dur to nie trzecia nuta ma krzyżyk (his), a siódma (fis).
W ostatniej scenie filmu, gdzie Annette jedzie samochodem Sebastiana, ma na ręku zegarek. W kolejnym ujęciu zegarek znika.
Kiedy Kathryn i Cecile robią sobie piknik w parku, przy Cecile jest niebieska butelka z winem i kieliszek. Przy zbliżeniu butelka wraz z kieliszkiem zmieniają miejsce i są teraz za Kathryn.
Kiedy Cecile i Kathryn rozmawiają na osobności, włosy Cecile zmieniają pozycję. Najpierw są za uchem, a następnie je zasłaniają.
Kiedy Sebastian walczy z Ronaldem na ulicy, można zobaczyć mężczyznę w czerwonych spodenkach, czarną koszulką i białym swetrze, który przechodzi koło nich po raz czwarty.
W scenie, gdzie Kathryn zdejmuje Sebastianowi okulary, zegarek na jej ręku jest poniżej nadgarstka. W kolejnym ujeciu, gdy nadal je zdejmuje, zegarek jest wyżej niż był przed chwilą, chociaż nie ruszała ręką.
Kiedy Kathryn pokazuje dziennik Sebastiana, pierwsza strona ma napis "Cruel Intentions" (oryginalny tytuł filmu). Jednak w kolejnym ujęciu widzimy napis "Cruel Inventions" (pierwotny tytuł filmu).
W scenie, w której Sebastian idzie spotkać się z Annette po ich kłótni, widoczne jest jej ramiączko od stanika, które wychodzi zza bluzki. Jednak w kolejnym ujęciu nie ma śladu po ramiączku.
Kiedy pierwszy raz pokazana jest strona w dzienniku Sebastiana z napisem "Zakład" jest ona naprzeciwko strony ze zdjęciem Kathryn. Jednak pod koniec filmu, kiedy Kathryn otwiera dziennik, strona z "Zakładem" jest naprzeciwko strony poświęconej Cecile.
Kiedy Sebastian wraca do domu po spotkaniu z terapeutą, siada na kanapie w pokoju Kathryn i rozwiązuje swój krawat. Jednak w następnej scenie, krawat jest zawiązany.
Kamerzysta jest widoczny w przedniej szybie samochodu podczas przejażdżki Sebastiana i Annette.
W scenie, w której Annette prowadzi Jaguara Sebastiana, widoczny jest cień kamerzysty i kamera.
Chociaż akcja filmu rozkrywa się w Nowym Jorku, widzimy tam metro znajdujące się w Los Angeles.
Pod koniec filmu, kiedy Kathryn wchodzi do kaplicy, widoczny jest łańcuch pomagający otwierać aktorce drzwi.
Kiedy Kathryn jest w toalecie, zanim wygłosi mowę o Sebastianie, ma dwa pierścionki. Chwilę później, gdy Cecile daje jej kopię pamiętnika Sebastiana nie ma żadnego pierścionka. W kolejnym ujęciu, kiedy dyrektor szkoły łapie ją za rękę, dziewczyna ma pierścionek na środkowym palcu.
Film kręcono w Nowym Jorku, Long Island (Nowy Jork, USA), Pasadenie, Los Angeles, Thousand Oaks, Palos Verdes Peninsula (Kalifornia, USA) oraz w Toronto (Kanada).
Pierwotnie muzykę skomponował John Ottman znalazła się ona nawet w zwiastunie, ale na krótko przed premierą filmu postanowiono zamienić go na Eda Shearmura.
Pod koniec filmu, Kathryn mówi Rolandowi, że Sebastian ją zaliczył, scena ta została nakręcona, ale ją wycieto by osiągnąc większą dramaturgię i widzowie musieli sie zastanawiać: 'zaliczył ją czy nie".
Scena, w której Annette robi miny Sebastianowi w samochodzie była kompletnie improwizowana przez Reese Whiterspoon. Śmiech Ryana Phillippe'a był prawdziwy i nie przewidziany w spenariuszu.
Sceny, w której Anette policzkuje Sebastiana, nie było w scenariuszu. Witherspoon grająca Anette spoliczkowała Phillippe'a niespodziewanie, więc jego reakcja jest prawdziwa.Ryan Phillippe
Roger Kumble napisał scenariusz w 12 dni.
Roger Kumble napisał jeszcze drugą wersję zakończenia filmu: Anette zamiast opublikować dziennik Sebastiana by zniszczyć Kathryn, zatrzymuje go dla siebie, po to, by zemścić się w inny sposób. Prowadzi grę z Kathryn podczas której straszy ją ujawnieniem zawartości dziennika.
Scena, w której Sebastian siedzi przy basenie na wózku inwalidzkim i słucha 9-tej symfonii Beethovena to nawiązanie do filmu Stanleya Kubricka "Mechaniczna pomarańcza", w którym starszy pan na wózku torturuje głównego bohatera Alexa poprzez słuchanie właśnie 9-tej symfonii.
Scena, w której Sarah Michelle Gellar całuje Selmę Blair, znalazła się na 2. miejscu listy najbardziej seksownych scen w historii kina. Ranking przygotował Channel 4 w 2003 r.
Kiedy doktor Greenbaum wręcza Sebastianowi książkę, trzyma ją ona najpierw z lewej strony, a następnie ze strony prawej.
Okres zdjęciowy trwał od 9 czerwca do 15 lipca 1998 roku.